Нова брошура за ЕВРИДИКА

tl_files/docs/eplus/eurydice/2016pub/Brochure2016-de-rsz.png   tl_files/docs/eplus/eurydice/2016pub/Brochure2016-rsz.png   tl_files/docs/eplus/eurydice/2016pub/Brochure2016-fr-rsz.png
DE   EN   FR

Анализа на македонското учество во програмата ЕРАЗМУС+: потенцијали и ограничувања

ЕВРОТИНК Скопје ја објави публикацијата „Анализата за македонското учество во Еразмус+: потенцијали и ограничувања“ од авторот Александар Колекески et al. Анализата е изработена во рамки на проектот „Година на шансата - Низ иглени уши“ имплементиран од Евротинк – центар за европски стратегии, а финансиски поддржан од Фондација отворено општество – Македонија.

Анализата дава преглед на амбиентот во кој што се спроведува Еразмус+ програмата на национално ниво, референтните јавни политики поврзани со македонското учество во Еразмус+ и генерално јавните политики во сфератата на образованието, обуката и младите, дава приказ за практиките на спроведување на проектите и опфатот на корисниците, дава препораки за подобрување на ефективноста на Националната агенција, ги анализира крајните корисниците и нивното мислење во врска со придобивките за организациите и самите учесници од нивното учество во проектите на Програмата.

Повеќе...

Прашања за Евридика експерт

Интервју со Проф. Д-р Мишо Докмановиќ

10 мај 2019 г.

НА: Професоре, какви се Вашите импресии од учеството во изготвувањето на еден Евридика извештај, во смисла на организацијата на процесот, релевантноста на темата и споредливоста на нашиот образовен систем со европските?

М.Д.: Минатата година за првпат ми се укажа можноста да учествувам  во подготовката на Евридика извештај во делот на високото образование. Во секој поглед тоа беше ново искуство за мене особено поради различните гледишта и методологија кои Европската Унија ги применува во делот на трошоците во високото образование. Нашиот високообразовен систем на формално ниво е усогласен со европскиот простор на високо образование, но постојат многу области каде што може да се подобри. Исто така, европското гледање на определени прашања се разликува од нашите. Конкретно, во рамките на извештајот кој го подготвував во врска со трошоците во високото образование, нашите востановени перцепции се сведуваат на висината на школарината за студиите, за разлика од европските искуства кои ги вклучуваат сите трошоци кои настануваат за студентот во текот на студиите.

Повеќе...

Преводи на студии на Евридика на македонски јазик

tl_files/docs/eplus/2019/images/repimg.pngВо 2018 година Националната канцеларија на Евридика при Националната агенција преведе на македонски јазик провеќе студии на мрежата Евридика. Од неодамна овие преводи се достапни на веб страницата на Мрежата. Интернет линковите до англиската и македонската верзија на овие публикации се следните:

Повеќе...

Превод на извештајот за учење јазици во училиштата низ Европа и на македонски

Извештајот Клучни податоци за учењето јазици во училиштата во Европа е објавен и на македонски јазик. Оваа студија дава предлед на учењето јазици во училиштата низ Европа. Во Европа има преку 60 службени јазици што е последица на културолошкиот диверзитет на нашиот континент. Во извештајот се опишани главните образовни политики што се однесуваат на наставата и учењето јазици во 42 образовни системи.

Овој извештај одговара на некои важни прашања поврзани со оваа тема, како на пример: колку време поминуваат учениците учејки странски јазици, кои се десетте најчесто учени странски јазици, дали наставниците по странски јазици одат на обука во други држави, колкав е број на мигрантски ученици што го зборуваат наставниот јазик во својот дом, и други.

Повеќе...

Евридика публикации: Училишен и академски календар за учебната 2018/2019 година

tl_files/docs/eplus/eurydice/2018pub/image001.jpgПочеток на учебната годинаЕвридика ги публикуваше училишните и академските календар за учебната 2018/2019 годинаВо  оваа публикација ќе најдете информации за дистрибуцијата на празниците и бројот на наставни денови во компаративна перспектива.

Организација на наставата во Европа: Основно и средно образование – 2018/19

Како училишната година е организирана во различните образовни системи во Европа? И покрај многуте разлики, земјите покажуваат сличности во структурата на нивните Календари за организација на наставата. Во 10 земји учебната година започнува во август. Најрано почнува во Данска и Финска. Во однос на бројот на наставни денови, варијација постои помеѓу 156 дена во Албанија и 200 дена во Данска и Италија. 

Повеќе...

Учество на Националната агенција на меѓународен настан за претприемачко образование

tl_files/docs/eplus/2018/Images/JUN2018/Budapest/IMG_20180604_161039.jpgПонеделник 11 јуни 2018

Националната агенција за европски образовни програми учествуваше на тркалезната маса за претприемачко образование што на 4 јуни 2018 беше организирана во Будимпешта од страна на Junior Achievement Europe и Entrepreneurship Education Hub. Настанот беше потпомогнат од Министерството за технологија и иновации на Република Унгарија.

Целта на настанот беше низ отворена дебата да се извлечат заклучоци за имплементација на претприемачкото учење на националните нивоа, како да се овозможи подобра синергија на националните системи на меѓународно ниво и како EE-HUB и ЈА Europe може да придонесат во процесите на развој на политиките за претприемачко образование. 

Повеќе...

Евридика извештај: Време на настава во редовното задолжителнo општо образование во учебната 2017/2018 година

tl_files/docs/eplus/eurydice/2018pub/Instruction Time 2017-18 - Cover - Copy.jpgДали знаевте дека алоцираното време за настава за одреден предмет и дисциплина може да го зголеми интересот на учениците за тој предмет, и како последица, да влијае и на нивните перформанси.

Не само квалитетот на наставата туку и времето што е достапно за настава и учење може да има позитивен ефект на процесот на учење на учениците, и особено, на учениците со помали можности.

Овој Извештај за време на настава го анализира препорачаното минимално време за настава во редовното задолжително општо образование во 43 европски образовни системи за учебната 2017/2018 година. Особено внимание е посветено на читање, пишување и литература, математика, природни науки и општествени науки.

 

Повеќе...

Издание на Евридика: Краток преглед на Евридика за Граѓанското образование во училиштата во Европа за 2017 година

tl_files/docs/eplus/eurydice/2018pub/219_en_eurydice_brief_citizenship.jpg

 

Краткиот преглед на Евридика за Граѓанското образование во училиштата во Европа за 2017 година прикажува некои од главните наоди на генералниот извештај од издаден во ноември 2017, нагласувајќи ги разликите помеѓу регулативите во земјите и препораките во врска со граѓанското образование кои што може да влијаат на имплементацијата во училиштата.

Главните теми ги покриваат прашањата Што всушност е граѓанското образование, организацијата на наставните планови и програми, учењето за граѓанство во училницата и надвор од неа, оценувањето за граѓанско образование, обука на наставниците и училишните директори.

Повеќе...