fb_img
Големина на фонт
Контраст

ПАРТНЕРСТВА ЗА СОРАБОТКА KA2

Aкцијата им овозможува на организациите да стекнат искуство со меѓународна соработка, да ги зајакнат своите капацитети, но и да произведуваат висококвалитетни иновативни производи. Во зависност од целите на проектот, вклучените организации кои учествуваат, или очекуваното влијание, меѓу другите елементи, може да ги направи Партнерствата за соработка да бидат со различна големина и обем. Квалитативната проценка на овие проекти ќе биде пропорционален со целите на соработката и природата на вклучените организации.
Акцијата понудува два вида партнерства:





Целта е да се поддржи секторот за високо образование да стане уште повеќе поврзан, поиновативен, поинклузивен и дигитален. За оваа цел, програмата ќе охрабри многу подлабока и интердисциплинарна соработка помеѓу високообразовните институции, како и со нивните иновативни екосистеми и зајакнување на врските помеѓу образованието, истражувањето и иновациите. Особено фокусот ќе биде ставен на зајакнување на инклузијата, мобилноста, дигитализацијата, доживотното учење, осигурувањето на квалитет и автоматско препознавање. Основната цел е да се забрза трансформацијата на високото образование низ цела Европа, со цел да се обучат идните генерации да создаваат знаење за еластично, инклузивно и одржливо општество.



Промовирање на меѓусебно поврзани системи за високо образование:

Програмата ќе има за цел зајакнување на стратешката и структурирана соработка помеѓу високообразовните институции преку:

а) поддршка за развој и тестирање на разни видови модели на соработка, вклучувајќи виртуелна и хибридна соработка, употреба на различни дигитални алатки и онлајн платформи;
б)подобрување на мобилноста со спроведување на автоматско меѓусебно признавање на квалификациите и резултатите од учењето со вградување на мобилноста во наставните програми;
в)поддршка за високообразовните институции за спроведување на Болоњските принципи и алатки за зајакнување на мобилноста за сите.



Стимулирање на иновативни практики на учење и настава:

да се справат со општествените предизвици преку поддршка за:

а) развој на резултатите од учењето и наставните програми насочени кон учениците кои подобро ги задоволуваат потребите за учење на учениците и ги намалуваат несовпаѓањата на вештините, истовремено релевантни за пазарот на трудот и за поширокото општество;
б) развој, тестирање и спроведување на флексибилни патеки за учење и модуларен дизајн на курсеви (скратено работно време, преку онлајн или хибридни) и соодветни форми на оценување, вклучително и развој на проценка преку Интернет;
в) промовирање на димензијата за доживотно учење на високото образование, вклучително и преку олеснување на преземањето, валидацијата и признавањето на курсевите за кратко учење што водат до микро-квалификации;
г) имплементација на транс-дисциплински пристапи и иновативни педагогии како што е превртено учење, колаборативно меѓународно учење преку Интернет и учење базирано на истражување;
д) вклучување на одржливиот развој во сите наставни програми за учениците во сите дисциплини и на сите нивоа.



Развивање на STEM / STEAM во високото образование, особено учеството на жените во STEM:

Овој приоритет го поддржува развојот и спроведувањето на наставни планови за високо образование СТЕМ соодветни за намена, следејќи го пристапот STEAM; промовирање на учество на жените во СТЕМ полињата на студии и особено во инженерството, ИКТ и напредните дигитални вештини; развој на програми за насоки и менторирање на студенти, особено девојки и жени, за извршување на СТЕМ и ИКТ области на студии и занимања; поттикнување на родово чувствително практикување и обука во СТЕМ образованието; елиминирање на родовите стереотипи во СТЕМ;



Наградување на совршеноста во учењето, наставата и развојот на вештини преку:

а) развој и имплементација на стратегии и квалитетна култура за наградување и стимулирање на извонредност во наставата, вклучително и настава преку Интернет и настава за неповолните ученици;
б) обука на академици во иновативни и / или онлајн педагогии, вклучително и транс-дисциплински пристапи, нов дизајн на наставна програма, методи на испорака и проценка што ги поврзува образованието со истражување и иновации каде што е релевантно,
в) поттикнување на претприемачки, отворен и иновативен сектор за високо образование 170, преку промовирање партнерства за учење и подучување со комерцијални и некомерцијални организации во приватниот сектор;
г) развој на нови практики во наставниот дизајн, заснован на едукативно истражување и креативност.



Градење на инклузивни системи за високо образование:

Програмата ќе поттикне инклузивни пристапи за мобилност и активности за соработка како што се:

а) зголемен пристап, учество и завршување на целите на целните групи со помалку можности;
б) активна поддршка на учесниците во мобилната телефонија што доаѓаат во текот на целиот процес на наоѓање сместување, вклучително и преку соработка со релевантните засегнати страни за обезбедување соодветно и достапно домување;
в) поддршка на развојот на флексибилни патеки во кариерата помеѓу образованието и истражувањето;
г) негување на родовата рамнотежа во високообразовните институции, низ областите на студии и на лидерските позиции;
д) поттикнување граѓански ангажман преку промовирање на неформално учење и дополнителни наставни активности и признавање на доброволна работа и работа во заедницата во академските резултати на студентите.



Поддршка на дигиталните можности на секторот за високо образование преку:

а) акции што овозможуваат спроведување на иницијативата за европски студентски картички преку безбеден електронски пренос на податоците на студентите помеѓу високообразовните институции, во целосна почитување на заштитата на личните податоци и поврзување каде што е можно со новиот Еуропас;
б) развој на дигитални вештини и компетенции на студенти и вработени.

Справување со недостатоците во учењето, рано напуштање на училиштето и ниско познавање на основните вештини:

Целта на овој приоритет е да помогне да се постигне успех за сите ученици, особено оние со помали можности. Приоритетот вклучува следење, рана идентификација на учениците во ризик, превентивни и рани интервенции за ученици со тешкотии, промоција на повеќе пристапи насочени кон ученикот, промовирање на благосостојба и ментално здравје за учениците и наставниците, како и заштита од малтретирање на училиште. На ниво на училишта овој приоритет поддржува холистички пристапи кон наставата и учењето и соработката меѓу сите актери во рамките на училиштата, како и со семејствата и другите надворешни засегнати страни. Конечно, на стратешко ниво, фокусот е ставен на подобрување на транзициите помеѓу различните фази на образованието, подобрување на евалуацијата и развој на силни системи за обезбедување квалитет.



Поддршка на наставниците, раководителите на училиштата и другите наставни професии:

Овој приоритет ги поддржува практичарите во наставни професии (вклучително и едукатори за наставници) во сите фази од нивната кариера. Проектите според овој приоритет може да се фокусираат на подобрување на почетното образование на наставниците, како и на нивното континуирано професионално развојно работење, особено преку подобрување на креирањето на политики и конкретни можности за мобилност на наставниците.Втор фокус на приоритетот е да се направат наставните кариери поатрактивни и разновидни, зајакнување на изборот, регрутирање и евалуација за наставни професии. Конечно, проектите исто така можат директно да го поддржат развојот на посилно раководство во училиштето и иновативни методи на настава и оценување.



Развој на клучни компетенции:

Проектите под овој приоритет ќе се фокусираат на промовирање на наставните програми за соработка, користење иновативни пристапи за учење, развој на креативност, поддршка на наставниците во доставувањето на настава базирана на компетенции и развој на оценувањето и валидација на клучните компетенции.



Промовирање на сеопфатен пристап кон наставата и учењето јазик:

Овој приоритет вклучува проекти што обезбедуваат поддршка на интеграцијата кон јазичната димензија низ наставните планови и програми воедно и овозможување на учениците да достигнат соодветни јазични нивоа на компетентност до крајот на задолжителното образование. Вклучување на главната употреба на новите технологии за учење јазик е исто така дел од напорите под овој приоритет. Конечно, приоритетот поддржува проекти што можат да помогнат во создавање на училишта свесни за јазикот и кои се надоврзуваат на зголемената јазична разновидност во училиштата, на пример, поттикнување на рано учење и свест за јазик и дополнително развивање двојазични опции за настава (особено во пограничните региони и области каде што жителите користат повеќе од еден јазик).



Промовирање интерес и извонредност во науката, технологијата, инженерството и математиката (STEM) и пристапот STEAM:

Овој приоритет поддржува проекти кои го промовираат STEM пристапот кон образованието преку интердисциплинарна настава во културни, еколошки, економски, дизајн и други контексти. Приоритетот вклучува развој и промоција на ефективни и иновативни педагогии и методи за оценување.Развивање партнерства помеѓу училишта, бизниси, високообразовни институции, истражувачки институции и поширокото општество е особено вредно во овој контекст. На стратешко ниво, приоритетот служи за промовирање развој на национални стратегии за СТЕМ.



Развивање висококвалитетни системи за образование и грижа за раното детство:

Овој приоритет се фокусира на промовирање на имплементација на рамката за квалитет на ЕУ за образование и грижа за раното детство. Вклучува проекти и обезбедување поддршка за почетен и континуиран професионален развој на персоналот вклучен во организирање, водење и обезбедување на образование и грижа за раното детство. Покрај тоа, приоритетот исто така поддржува создавање, тестирање и спроведување стратегии и практики за поттикнување на учеството на сите деца во раното детско образование игрижа, вклучително и деца со помалку можности.



Признавање на резултатите од учењето за учесниците во мобилноста за прекугранично учење:

Овој приоритет има за цел да помогне да ја спроведе во пракса препораката на Советот за автоматско меѓусебно признавање. Поддржува градење на прекугранична размена на часови во училишните програми, градење капацитет на училиштата за организирање обуки на учење во странство за нивните ученици и создавање долгорочни партнерства помеѓу училиштата во различни земји. На стратешки овој приоритет има за цел посилно вклучување на училишните власти на сите нивоа во напорите да се обезбеди признавање,поддржува развој и споделување на алатки и практики за подготовка, следење и признавање на обуки во странство.

Приоритет ќе им се даде на акциите што придонесуваат за главните области на Стратегијата за млади на ЕУ 2019-2027: ангажирање, поврзувањеи зајакнување на младите луѓе. Посебен фокус ќе биде даден на зајакнување на меѓусекторската соработка што овозможува поголема синергија во различни области на активности кои се важни за младите луѓе, промовирајќи учество на младите воразни размери, формати и поддршка на активно граѓанство на младите луѓе, особено младите изложени на ризик од социјална исклученост.



Специфичните приоритети за младинското поле вклучуваат:



Промовирање на активно граѓанство, чувство на иницијатива кај младите и претприемништво за млади, вклучително и социјално претприемништво:

Приоритетот има за цел да поттикне активно граѓанство кај младите луѓе, особено преку волонтирање и акти на солидарност, а со тоа и зајакнување на чувството за иницијатива на младите луѓе, особено во социјалното поле и поддршка на нивните заедници. Проектите под овој приоритет исто така може да промовираат претприемништво, креативно учење и социјално претприемништво кај младите. Меѓукултурен дијалог, знаењето и признавањето на различноста и унапредувањето на толеранцијата се клучни за овој приоритет.



Зголемување на квалитетот, иновативноста и признанието за младинската работа:

Приоритетот има за цел да го промовира признавањето и валидацијата на младинската работа и неформалното учење на сите нивоа, поддршка на квалитетот за развој и иновации во работата на младите. Ова вклучува градење капацитети на младинските работници на нивната онлајн работа и офлајн практики, како и поддршка за развој и споделување методи за постигнување маргинализација на млади луѓе за да го спречат расизмот и нетолеранцијата кај младите, како и ризиците, можностите и импликациите од дигитализација.



Зајакнување на вработливоста на младите луѓе:

Приоритетот има за цел да го зајакне капацитетите на на младите и нивните вештини. Младинскиот сектор игра важна улога во олеснување на транзицијата на младите, од младост до зрелост, вклучително и поддршка на нивната интеграција на пазарот на трудот. Активностите фокусирани на вклучувањето и вработливоста на младите луѓе со помалку можности (вклучително и млади ниту се вработени, ниту во процес на образование и обука), особено акцентот на младите луѓе во ризик од маргинализација и оние со мигрантско потекло, се во основата на овој приоритет.



Зајакнување на врските помеѓу политиката, истражувањето и практиката:

Овој приоритет се однесува на потребата за посилни врски помеѓу политиката, истражувањето и практиката во областа на младите за да се обезбеди подобра евиденција за потребите и да се олесни креирањето на политики. Активностите за промовирање на подобро знаење за состојбата на младите и младинските политикиво Европа и пошироко ќе бидат од значење за овој приоритет.



Приспособување на стручното образование и обука кон потребите на пазарот на трудот:

Ова вклучува поддршка и развој на програми за стручно образование и обука кои нудат избалансирана комбинација на професионални вештини и создаваат работно учење и можности кои се добро усогласени со сите економски циклуси, развој на работни места,работни методи и клучни компетенции.Овој приоритет, исто така, го поттикнува развојот на наставните планови и програми за стручно образование и обука, програмски понуди и квалификации кои редовно се ажурираат. Проектите ќе ги поддржат давателите на стручно образование и обука во адаптацијата на нивната понуда за обука за промена на потребите за вештини, зелени и дигитални транзиции и економски циклуси.



Зголемување на флексибилноста на можностите во стручното образование и обука:

Овој приоритет поддржува иницијативи кои развиваат флексибилни програми за стручно образование и обука, фокусирани на ученицитекои придонесуваат за затворање на постојните празнини во пристапот до обука за возрасни во работоспособна возраст за успешно управување со транзициите на пазарот на трудот. Проектите според овој приоритет, исто така, придонесуваат за развој на дизајнирани програми за континуирана стручна обука и се прилагодени на пазарот на трудот, како и програми што го олеснуваат трансферот, препознавањето и акумулација на резултатите од учењето што водат кон национални квалификации.



Придонес за иновации во стручното образование и обука:

Овој приоритет поддржува проекти во кои суштинската цел е да се промени начинот на кој се практикува Стручното образование и обука, што го прави порелевантен за тековната и идните потреби на економијата и општеството. Овие промени можат да бидат организациски (планирање, финансирање, човечки, управување со ресурси, следење и комуникација). Тие исто така можат да се однесуваат на наставата и учењето процеси преку развој и имплементација на нова и порелевантна настава, учење и пристапи. Овие промени можат да се однесуваат на екосистемот на давателите на Стручно образование и обука и начинот на кој тие се вклучуваат со партнерите,на пример преку дифузија на технологија и применети истражувања, застапување, вмрежување и интернационализација на активности. Тие, исто така, можат да бидат насочени кон развој и обезбедување на производи и услуги за стручно образование и обука (на пр. Вештини развој, применети истражувања и консултации) на надворешни актери како студенти, компании и Влади.



Зголемување на атрактивноста на Стручното образование и обука:

Приоритет ќе им се даде на проектите што придонесуваат за зголемување на атрактивноста на Стручното образование и обука на различни нивоа. Примери за овие можат да бидат проекти кои работат кон поголема пропустливост помеѓу различните образовни нивоа, кои поттикнуваат отворени и партиципативни средини за учење, го поддржуваат професионалниот развој на наставниците и обучувачите по стручно образование и обука, и го олеснуваат препознавањето на учењето и исходите на користење на Еуропас и други дигитални услуги. Овој приоритет исто така поддржува проекти што се развиваат долгорочни партнерства за воспоставување или зајакнување на меѓународни, национални, регионални и секторски вештини и натпревари. Влијанието на овие активности може да се оптимизира со тесна соработка со бизнисите, даватели на стручно образование и обука, стопански комори и други релевантни засегнати страни во различни фази на проектниот циклус.



Подобрување на гаранцијата за квалитет во стручното образование и обука:

Овој приоритет се фокусира на мерење и подобрување на квалитетот на стручното образование и обука преку развивање национални системи за обезбедување квалитет, како за почетното така и за продолженото стручно образование и обука, во сите средини за учење и сите формати на учење, обезбедени од јавни и приватни даватели. Ова вклучува поставување и тестирање на аранжмани за следење на постдипломски студии во согласност со Советот за Препорака за следење на дипломирани студенти и Препорака за европско осигурување на квалитетот Референтна рамка за стручно образование и обука (EQAVET).



Создавање и имплементација на стратегии за интернационализација за давателите на Стручно образование и обука:

Овој приоритет има за цел да воспостави механизми за поддршка и договорни рамки за унапредување на квалитетна мобилност на вработените во стручното образование и обука и учениците. Особено важните аспекти вклучуваат автоматско меѓусебно препознавање на квалификациите и учењет како и развој на услуги за поддршка на студентите за мобилност. Ваквите услуги може да вклучуваат информирање, мотивирање, подготвување и олеснување на социјалната интеграција на учениците од стручно образование и обука во земјата домаќин,како и подобрување на нивната интеркултурна свест и активно граѓанство.



Подобрување на достапноста на висококвалитетни можности за учење за возрасни:

Овој приоритет обезбедува поддршка за создавање и развој на флексибилни понуди за учење прилагодени на потребите за учење на возрасните, на пример од развивање на дигитални и хибридни можности за учење. Приоритет исто така се дава и на проектите што работат на валидација на вештини стекнати преку неформално и неформално учење.



Создавање патеки за усовршување, подобрување на пристапноста и зголемување на преземањето на образованието за возрасни:

Овој приоритет има за цел промовирање на нови можности за образование на возрасни, особено за возрасни со ниско ниво на вештини, знаењa и компетенции. Создавањето нови патеки за усовршување треба да им овозможи на возрасните ученици да се подобрат во нивните клучни компетенции и да напредуваат кон повисоки квалификации. Дополнителна работа опфатена со овој приоритет вклучува развивање насоки за да се осигура дека возрасните имаат пристап до соодветно учење во текот на животот, подобрување на идентификацијата и скринингот на вештини, дизајнирања прилагодени кон понуди за учење и развој на ефективни теренски активности, насоки и стратегии за мотивација.



Подобрување на компетенциите на воспитувачите и другите кадри за образование на возрасни:

Приоритет е особено ставен на проекти кои развиваат компетенции на персоналот што водат до севкупни подобрувања во обезбедувањето, насочувањето и ефективноста на образованието за возрасни. Ова вклучува проценка на претходно знаење и вештини на возрасни ученици, подобри и поиновативни методи на настава, како и зајакнување на поддржувачката улога што го има образованието за возрасни во процесот на мотивација, насочување и советување на учениците во предизвикувачки ситуации на учење.



Подобрување на вештините на едукаторите што работаат во полето на образованието за возрасни:

Овој приоритет го поддржува развојот на подобри механизми за обезбедување квалитет за политиките за учење. Дополнително ова вклучува развој и пренос на методологии за мониторинг за да се измери ефективноста на образованието за возрасни и да се следи напредокот на возрасни ученици.



Развивање на центри за учење кои гледаат напред:

Овој приоритет има за цел да ги поддржи локалните средини за учење, да промовира социјална вклученост, граѓанска ангажираност и демократија и да ги привлече и им понуди на сите во заедницат доживотно учење и можности преку искористување на дигиталните технологии. Проектите би можеле да ги поттикнат локалните центри за учење, библиотеките, граѓанското општество и пошироката заедница (здруженија на граѓани, локални власти, здравство, култура, итн.) да работат заедно за да ги мотивираат и им овозможат на возрасните од сите возрасти да ги научат животните вештини и клучните компетенции кои се неопходни за да бидат издржливи и прилагодливи пред промените и неизвесноста.



Промовирање на Еразмус+ кај сите граѓани и генерации:

Приоритет ќе биде даден на проектите што создаваат и промовираат можности за образование и размена на искуства со постари лица со цел градење и зајакнување на Европски идентитет.





Поврзете се

    czxczcx